Ścieżka rowerowa łącząca Szczawnicę z Łąckiem wkrótce stanie się faktem
Ogłoszono przetarg na budowę trasy rowerowej na odcinku ze Szczawnicy do Maszkowic
Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie ogłosił przetarg na: Budowę zintegrowanej sieci tras rowerowych w Województwie Małopolskim – zadanie nr 5 VeloDunajec (od m. Szczawnica do m. Zabrzeż)
Szlak VeloDunajec przygotowany jest głównie z myślą o turystach długodystansowych. Poprzez swoją lokalizację umożliwi użytkownikom poznanie atrakcji poszczególnych regionów. Poprzez oznakowanie, zlokalizowane przy trasie i w Miejscach Obsługi Rowerzystów, turysta rowerowy będzie w stanie zapoznać się z miejscami zlokalizowanymi nie w bezpośrednim sąsiedztwie trasy. Pozwoli to na rozwój zaplecza turystycznego obszarów sąsiadujących.
Początek budowanego szlaku VeloDunajec będzie przebiegał istniejącą trasą w Szczawnicy wzdłuż Dunajca jako kontynuacja Drogi Pienińskiej i ciągiem pieszo rowerowym. W Szczawnicy proponowane jest też zlokalizowanie trasy VeloGrajcarek – łączącej szlak VeloDunajec z Piwniczną (przez którą przebiega szlak EuroVelo11 – w tym roku rozpocznie się budowa). Następnie ścieżka przejdzie pod mostem i zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Zdrojowej w Krościenku nad Dunajcem – żwirowe odcinki zostaną wyasfaltowane. Szlak poprowadzi w ten sposób aż do os. Królowo w Tylmanowej. W os. Królowo trasa przejdzie na lewą stronę Dunajca – powstanie kładka nad rzeką i drogą wojewódzką. Pod uwagę został brany również wariant prawym brzegiem Dunajca jednak Regionalna Rada Ochrony Przyrody w Krakowie wydała negatywną opinię. Lewą stroną trasa zostanie poprowadzona po drogach gminnych, żeby później wrócić na lewą stronę Dunajca. Po lewej stronie Dunajca będzie przebiegać po istniejących drogach gminnych, aż w okolicę oczyszczalni ścieków w Tylmanowej, gdzie powstanie trzecia przeprawa przez Dunajec (z wylotem na wysokości stacji paliw). W gminie Łącko trasa będzie przebiegać wzdłuż krawędzi drogi wojewódzkiej (po lewej stronie). W okolicach siedziby/bazy Empolu zbliży się do Dunajca, żeby następnie przejść w Zabrzeży istniejącym mostem na prawy brzeg.
Na całej długości trasy nawierzchnia będzie bitumiczna lub z mieszanki kruszywa np. w lasach, po terenie płaskim. Planowany termin oddania odcinka ze Szczawnicy do Maszkowic to 30.06.2018.
Cała trasa VeloDunajec będzie miała długość ok. 142 km i zaczynać się będzie w Zakopanem, a kończyć w miejscowości Wietrzychowice. W rejonie Jeziora Czorsztyńskiego, po południowej stronie stanowić będzie uzupełnienie przedsięwzięcia realizowanego przez Fundację Rozwoju Regionu Jeziora Czorsztyńskiego, mającego na celu zagospodarowanie otoczenia zbiornika wraz z budową ścieżki rowerowej. Od Starego Sącza do Wierzchosławic VeloDunajec pobiegnie wspólnie z EuroVelo 11. Później samodzielnie, a w końcowym odcinku połączy się z Wiślaną Trasą Rowerową w Wietrzychowicach. Najdłuższy, bo liczący 44 km, będzie odcinek od Nowego Targu do granicy ze Słowacją. Jego szacowany koszt to ok. 15,2 mln zł. Długości kolejnych wyniosą odpowiednio: z Zakopanego do Nowego Targu – 24 km (3 mln zł), od granicy polsko-słowackiej w Szczawnicy do miejscowości Zabrzeż – 18,7 km (18,5 mln zł) oraz z Zabrzeży do Starego Sącza – 26,8 km (21,5 mln zł).
Zapytaliśmy Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie czy był brany pod uwagę wariant prawym brzegiem z Tylmanowej do Zabrzeży – czekamy na odpowiedź.
źródło i zdjęcie: zdw.krakow.pl, www.malopolska.pl
Należy do kategorii: News, Sport, Wydarzenia
Ten post został napisany przez: redaktor