Ścieżka rowerowa łącząca Szczawnicę z Łąckiem wkrótce stanie się faktem

Ogłoszono przetarg na budowę trasy rowerowej na odcinku ze Szczawnicy do Maszkowic

Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie ogłosił przetarg na: Budowę zintegrowanej sieci tras rowerowych w Województwie Małopolskim – zadanie nr 5 VeloDunajec (od m. Szczawnica do m. Zabrzeż)

Szlak VeloDunajec przygotowany jest głównie z myślą o turystach długodystansowych. Poprzez swoją lokalizację umożliwi użytkownikom poznanie atrakcji poszczególnych regionów.  Poprzez oznakowanie, zlokalizowane przy trasie i w Miejscach Obsługi Rowerzystów, turysta rowerowy będzie w stanie zapoznać się z miejscami zlokalizowanymi nie w bezpośrednim sąsiedztwie trasy. Pozwoli to na rozwój zaplecza turystycznego obszarów sąsiadujących.

Początek budowanego szlaku VeloDunajec będzie przebiegał istniejącą trasą w Szczawnicy wzdłuż Dunajca jako kontynuacja Drogi Pienińskiej i ciągiem pieszo rowerowym. W Szczawnicy proponowane jest też zlokalizowanie trasy VeloGrajcarek – łączącej szlak VeloDunajec z Piwniczną (przez którą przebiega szlak EuroVelo11 –  w tym roku rozpocznie się budowa).  Następnie ścieżka przejdzie pod mostem i zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Zdrojowej w Krościenku nad Dunajcem – żwirowe odcinki zostaną wyasfaltowane. Szlak poprowadzi w ten sposób aż do os. Królowo w Tylmanowej. W os. Królowo trasa przejdzie na lewą stronę Dunajca – powstanie kładka nad rzeką i drogą wojewódzką. Pod uwagę został brany również wariant prawym brzegiem Dunajca jednak Regionalna Rada Ochrony Przyrody w Krakowie wydała negatywną opinię. Lewą stroną trasa zostanie poprowadzona po drogach gminnych, żeby później wrócić na lewą stronę Dunajca. Po lewej stronie Dunajca będzie przebiegać po istniejących drogach gminnych, aż w okolicę oczyszczalni ścieków w Tylmanowej, gdzie powstanie trzecia przeprawa przez Dunajec (z wylotem na wysokości stacji paliw). W gminie Łącko trasa będzie przebiegać wzdłuż krawędzi drogi wojewódzkiej (po lewej stronie). W okolicach  siedziby/bazy Empolu zbliży się do Dunajca, żeby następnie przejść w Zabrzeży istniejącym mostem na prawy brzeg.

Na całej długości trasy nawierzchnia będzie bitumiczna lub z mieszanki kruszywa np. w lasach, po terenie płaskim. Planowany termin oddania odcinka ze Szczawnicy do Maszkowic to 30.06.2018.

Cała trasa VeloDunajec będzie miała długość ok. 142 km i zaczynać się będzie w Zakopanem, a kończyć w miejscowości Wietrzychowice. W rejonie Jeziora Czorsztyńskiego, po południowej stronie stanowić będzie uzupełnienie przedsięwzięcia realizowanego przez Fundację Rozwoju Regionu Jeziora Czorsztyńskiego, mającego na celu zagospodarowanie otoczenia zbiornika wraz z budową ścieżki rowerowej. Od Starego Sącza do Wierzchosławic VeloDunajec pobiegnie wspólnie z EuroVelo 11. Później samodzielnie, a w końcowym odcinku połączy się z Wiślaną Trasą Rowerową w Wietrzychowicach. Najdłuższy, bo liczący 44 km, będzie odcinek od Nowego Targu do granicy ze Słowacją. Jego szacowany koszt to ok. 15,2 mln zł. Długości kolejnych wyniosą odpowiednio: z Zakopanego do Nowego Targu – 24 km (3 mln zł), od granicy polsko-słowackiej w Szczawnicy do miejscowości Zabrzeż – 18,7 km (18,5 mln zł) oraz z Zabrzeży do Starego Sącza – 26,8 km (21,5 mln zł).

Zapytaliśmy Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie czy był brany pod uwagę wariant prawym brzegiem z Tylmanowej do Zabrzeży – czekamy na odpowiedź.

źródło i zdjęcie: zdw.krakow.pl, www.malopolska.pl


19 kwietnia 2024
17 kwietnia 2024
15 kwietnia 2024

ARCHIWUM

  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014