Ruszyła modernizacja drogi 969 – Będzie szybciej z Nowego Targu do Nowego Sącza
Rusza przebudowa drogi wojewódzkiej nr 969 z Nowego Targu do Nowego Sącza. Trwa również analiza możliwości poprawy płynności ruchu na rondzie w Krościenko nad Dunajcem. Nową jakość zyska siedem mostów na trasie. Powstanie nowe oświetlenie drogi, chodniki dla pieszych i zatoki autobusowe.
Inwestycja będzie kosztowała 27,5 mln zł, z czego 85 proc. dołoży Unia resztę województwo małopolskie oraz gminy (m.in Łącko).
Przebudowa 13-kilometrowego odcinka drogi, która łączy Nowy Targ z Nowym Sączem będzie trwała ponad 1 rok. Dzięki niej poprawi się szybkość i komfort przejazdu pomiędzy dwoma subregionami. Polepszy się także komfort życia mieszkańców miejscowości położonych przy DW 969 – zmniejszy się poziom hałasu i spalin.
W ramach zadania przebudowanych zostanie 15 skrzyżowań DW-969 z drogami bocznymi, z czego 7 zyska dodatkowy pas ruchu, pozostałe zostaną zmodernizowane. Droga zostanie oświetlona, przejścia dla pieszych będą miały tzw. azyl bezpieczeństwa, a przy skrzyżowaniach, dojściach do zatok autobusowych (powstanie ich aż 24) i przy samych zatokach zostaną wybudowane chodniki. Jak podaje Urząd Marszałkowski w Krakowie, zmieni się również kształt i dopuszczalny limit obciążenia 7 mostów na potokach: Piekiełko, Limierzyska, Mizerzanka, Borki, Lichnia i Leszcz oraz na rzece Kamienica. Zaplanowano również wzmocnienie nasypów drogowych. Korzyści odczują także rowerzyści – wybudowane zostaną 3 km ścieżki rowerowej w Zabrzeży, będzie ona stanowiła kontynuację szlaku VeloDunajec. Nową nawierzchnię zyska ok 4. km odcinek od granic Tylmanowej do m. Czerniec. Przebudowane zostanie również newralgiczne skrzyżowanie z drogami gminnymi w Maszkowicach.
Zadanie zrealizuje konsorcjum złożone z Podhalańskiego Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego oraz IMB-Podbeskidzia. Prace będą ukończone do końca września 2018 r.
W tym tyg. wymieniono również nawierzchnię na skrzyżowaniu w Zabrzeży. Zlikwidowano koleiny i nierówności. Wykonawcą była firma Grzegorz Zając Przedsiębiorstwo Budowlano – Usługowe „ZIBUD”.
Trwa również analiza możliwości poprawy płynności ruchu na rondzie w Krościenko nad Dunajcem ze szczególnym uwzględnieniem dni wolnych od pracy. Gotowe są już wielowariantowe koncepcje przebudowy mostów w Tylmanowej i Dębnie.
W przyszłym roku rusza też budowa prawie 7-kilometrowej obwodnicy Waksmundu, Ostrowska i Łopusznej. Umowę z wykonawcą inwestycji podpisał w środę Leszek Zegzda z Zarządu Województwa Małopolskiego. Droga, która ułatwi podróżowanie pomiędzy Nowym Targiem a Starym Sączem, powstanie do końca września 2019 roku i będzie kosztowała 35 mln zł. Prawie 7-kilometrową obwodnicę wybuduje firma Energopol z Krakowa. Początek drogi zaplanowano poza terenem Nowego Targu, na styku z ul. Jana Pawła II – w przyszłości w tym miejscu ma również powstać południowa obwodnica Nowego Targu. Obwodnica będzie się kończyć w miejscowości Harklowa, gdzie włączy się w drogę wojewódzką nr 969 i przetnie dwie drogi powiatowe: ul. Jana Pawła II w Ostrowsku oraz ul. Bielską w Łopusznej. W ramach inwestycji powstaną m.in. trzy mosty nad Czerwonką i Leśnicą, ronda, drogi dojazdowe i serwisowe oraz przejścia dla zwierząt. Trasa będzie przebiegała w większości przez pola i łąki, omijając domy i lasy.
Czy to oznacza koniec korków na drodze Nowy Targ – Nowy Sącz? Zapewne nie. Na pewno będzie wygodniej i bezpieczniej, lecz mieszkańcy korzystający z drogi 969 i 968 muszą się liczyć z utrudnieniami prze około dwa lata. Niestety nie poprawi się dostępność drogowa
źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl, lacko.pl,zdw.krakow.pl/
Należy do kategorii: Artykuły, News, Samorząd, Wydarzenia
Ten post został napisany przez: redaktor