Ruszyła budowa trasy rowerowej VeloDunajec w gminie Łącko

W dniu dzisiejszym rozpoczęły się roboty budowlane związane z budową ścieżki rowerowej VeloDunajec na odcinku przylegającym do drogi wojewódzkiej 969 w m. Kadcza.

Realizacja inwestycji na terenie gminy Łącko została podzielona na kilka odcinków z uwagi na konieczność pozyskania przez gminą gruntów pod planowaną trasę. W miesiącu kwietniu doszło do zawarcia porozumienia z właścicielami działek, na których zaprojektowano dojazd do kładki rowerowej na Dunajcu od strony miejscowości Czerniec, co umożliwiło Jednostce projektowej złożenie w kwietniu br. wniosku o pozwolenie na budowę przedmiotowej kładki wraz z obiektami mostowymi na  potoku Czarna Woda, Lichnia, Leszcz oraz trasy rowerowej na odcinku Łącko – Maszkowice. Rozpoczęcie prac uzależnione jest od terminu rozpatrzenia wniosku przez Starostę Nowosądeckiego, który powinien zatwierdzić projekt i wydać pozwolenie w ciągu dwóch miesięcy (termin maksymalny). W przypadku dotrzymania terminów z założonego harmonogramu inwestycja rozpocznie się w miesiącu czerwcu, a zakończenie robót planowane jest na wrzesień 2018 r., czyli niespełna cztery miesiące. Jest to termin bardzo napięty, ale możliwy technologicznie do realizacji.

Parametry techniczne kładki rowerowej na Dunajcu.

– schemat statyczny obiektu – wolnopodparty, jednoprzęsłowy, o konstrukcji nośnej łukowej żelbetowej;

– posadowienie – przyczółki na żelbetowych palach wierconych Ø 400 mm, długości 8,50 m,

– szerokość obiektu – 4,30 m,

– długość ustroju nośnego – 131,90 m,

– światło poziome – 130,00 m,

– szerokość jezdni – 2,90 m

Przyczółki żelbetowe masywne zatopione w nasypie. Są one posadowione pośrednio  na palach wierconych w rurze osłonowej, o średnicy ø400 mm i długości 8,50 m wykonanych z betonu C30/37, zbrojone kształtownikiem HEB 240. Zaprojektowano po 12 pali dla każdego przyczółka nachylonych pod kątem 45°.

Ustrój nośny:

W planie przęsło ukształtowano pod kątem 90o do podpór, a w przekroju podłużnym symetrycznie na łuku pionowym o promieniu 1000 m. Konstrukcję nośną stanowi ustrój łukowy z jazdą dołem z podwieszonym pomostem. Łuki żelbetowe monolityczne o przekroju poprzecznym 70,0 x 150,00 cm z betonu C40/50 zbrojone stalą BSt500S. Łuki zostaną stężone żelbetowymi wiatrownicami o średnicy Ø600 m. Łuki połączone są monolitycznie z przyczółkami – wezgłowia oparte są na stopie fundamentowej. Pomost zrealizowany jest jako ustrój płytowy z poprzecznicami prostokątnymi w rozstawie 6,00 m. Pomost podwieszony jest do łuku żelbetowego za pomocą stalowych wieszaków prętowych o średnicy 34 mm ze stali  S355.

 

Podstawowe parametry techniczne:

Od km 109+151,90 do km 109+527,84 trasa ścieżki rowerowej prowadzona jest przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej nr 969, odc. 130 (tj. od km 1+812,34 do km 2+186,60 drogi wojewódzkiej nr 969, odc. 130, str. prawa), w tym od km 109+151,90 do km 109+430,20 na projektowanej rampie żelbetowej (tj. od km 1+812,34 do km 2+089,19 drogi wojewódzkiej nr 969, odc. 130, str. prawa).  Od km 109+151,90 do km 109+236,80 oraz od km 109+334, 80 do km 109+430,20 rampa zostanie wykonana jako ustrój ramowy, żelbetowy złożony z żelbetowych pali wierconych o średnicy 400 mm w rozstawie co max. 5,0 m, połączonych monolitycznie żelbetowym ryglem o przekroju prostokątnym 0,40 m x 0,65 m z ukształtowaną płytą ścieżki rowerowej o grubości min. 0,25 m i szerokości 3,80 m. Od km 109+236,80 do km 109+334,80 projektowana żelbetowa płyta rampy zostanie oparta na gruncie oraz istniejącym murze oporowym. Projektowana rampa została dostosowana do przekroju poprzecznego oraz profilu podłużnego istniejącej drogi wojewódzkiej nr 969, odc. 130. Odcinek ścieżki przy krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej ograniczony będzie krawężnikiem granitowym 20x30x100cm oraz obrzeżami betonowymi 8x30x100 cm poza krawędzią jezdni. Ścieżka posiadać będzie 2% spadek poprzeczny w kierunku jezdni. Wyniesienie ścieżki ponad krawędź jezdni wynosi 12,0 cm na krawężniku. Nawierzchnię ścieżki rowerowej na odcinku rampy stanowić będzie warstwa wykonana z materiałów na bazie emulsji bitumicznych modyfikowanych polimerami natomiast na pozostałym odcinku zostanie wykonana nawierzchnia asfaltowa. W celu zabezpieczenia ruchu rowerowego, na zewnętrznej krawędzi ścieżki rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 969, odc. 130 zamocowane zostaną balustrady o wysokości min. 1,40 m. Ruch rowerowy oddzielony zostanie od jezdni drogi wojewódzkiej nr 969 barierą drogową H1W4 (na rampie H1W5).

 


19 kwietnia 2024
17 kwietnia 2024
15 kwietnia 2024

ARCHIWUM

  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014