Rozpoczną się prace przy moście na Potoku Ochotnickim w Tylmanowej

Celem i efektem naprawy jest utrzymanie nośności 30 ton mostu, prace powinny potrwać do połowy grudnia br.

Przeprowadzona ekspertyza określiła aktualną nośność obiektu na 10 t. Celem i efektem naprawy jest utrzymanie nośności 30 ton mostu. Most w Tylmanowej znajduje się na drodze wojewódzkiej 969, która jest główną arterią trasy Nowy Sącz – Nowy Targ. Każdego dnia przejeżdżają tędy setki samochodów nie tylko osobowych, ale także ciężarowych, których tonaż przekracza kilkakrotnie nośność mostu. W okresie  letnim, przy dużym natężeniu ruchu spowodowanym napływem turystów, powstają korki. Stojące samochody skutecznie obciążają konstrukcję. Remont i podniesienie nośności mostu są zatem całkowicie uzasadnione, tym bardziej, że stan techniczny pozostawia wiele do życzenia (szczegółowe informacje poniżej).

22 października bieżącego roku ogłoszono przetarg, do którego zgłosiły się 3 firmy. Po dokonaniu badania i oceny złożonych ofert wybrano najkorzystniejszą – remont przeprowadzi firma Budownictwo Mosty Drogi DMD z Nowego Sącza.  Wyłoniony wykonawca będzie musiał wykonać dokumentację projektową, oraz wszelkie z nią związane roboty budowlane. Zostaną wykonane następujące prace budowlane:
– wykonanie i montaż tymczasowego podparcia ustroju nośnego,
– naprawa pęknięcia skrzydła, ubytków betonu skrzydeł, ław podłożyskowych, ścianek zaplecznych i końcówki płyty ustroju nośnego,
– usunięcie nierówności chodników w rejonie dylatacji
– uszczelnienie rys i pęknięć dylatacji, nawierzchni jezdni i nawierzchni chodników
– uzupełnienie ubytku betonu w obu skrzydłach od strony Łącka

W programie funkcjonalno – użytkowym można przeczytać opis stanu istniejącego:

1. Ustrój nośny:
Na spodzie płyt prefabrykowanych w rejonach brzegów występują liczne przecieki, zwilgocenia, zacieki, wykwity, osady i stalaktyty. Na krawędziach płyt widoczne są ubytki otuliny zbrojenia, odsłonięte i skorodowane pręty zbrojeniowe. Uszkodzenia te występują najintensywniej w polach przy przyczółkach, wspornikach i w polach skrajnych płyt pomostu. W rejonie dylatacji od strony Łącka występują znaczne ubytki i korozja betonu. Miejscami ubytki betonu występują na całej grubości płyty. Ruszt stalowy pozbawiony jest całkowicie powłok malarskich. Dźwigary stalowe wykazują zaawansowaną korozję zwłaszcza przy przyczółkach oraz na skrajnych dźwigarach. Występuje korozja ogólna i wżerowa, jak również miejscowe rozwarstwienie stali. Widoczne jest również ugięcie stalowych dźwigarów.

2. Przyczółki:
Na powierzchni betonu przyczółków występują rysy siatkowe, zacieki, osady wykwity, wyługowania. Na ławach podłożyskowych i ściankach zaplecznych występuje zaawansowana korozja i ubytki betonu zwłaszcza w narożach. Na skrzydle od strony miejscowości Łącko i od dolnej wody, występuje pęknięcie konstrukcji betonu wraz z jego przemieszczeniem. Na obu skrzydłach przyczółka od strony Łącka występują znaczne ubytki betonu.

3. Nawierzchnia:
Nawierzchnia jezdni i chodników wykazuje miejscowe poprzeczne pęknięcia. Nawierzchnia chodników w rejonie dylatacji jest zdeformowana.

4. Dylatacje:
Dylatacje bitumiczne znajdują się nad przyczółkami. Dylatacje są zdeformowane oraz widoczne są rysy. Na chodnikach występują dylatacje w postaci szczelin. Nawierzchnia chodników w rejonie szczelin jest zdeformowana.

  

źródło i zdjęcia: zdw.krakow.pl


19 kwietnia 2024
17 kwietnia 2024
15 kwietnia 2024

ARCHIWUM

  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014