Ogłoszono przetarg na rozbudowę drogi DW 968 Lubień – Zabrzeż

Zakres modernizacji obejmuje praktycznie cały przebieg istniejącej drogi na odcinku od m. Lubień do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 969 w m. Zabrzeż.

Rozbudowa drogi została podzielona na etapy. W aktualnym przetargu przedmiotem zamówienia jest: rozbudowa DW 968 Lubień – Zabrzeż, Zadanie 1: Szczawa – Zabrzeż – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące na realizację zadania od podpisania umowy. Wcześniej została opracowana wielowariantowa koncepcja przebudowy drogi przez Biuro Projektów Autostrad z Katowic. Do realizacji został wybrany wariant I. Wykonawcę poznamy po 18 kwietnia 2017 r.

 

Wariant 1 obejmuje rozbudowę zarówno istniejących jezdni jak i chodników oraz zatok autobusowych. Zaprojektowano jezdnie o szerokości min. 7,0m jednak w miejscach gdzie w ciągu projektowanej jezdni stan istniejących chodników pozwala na ich pozostawienie dopuszcza się zawężenie szerokości jezdni do istniejących krawędzi, w taki sposób aby nie rozbierać tychże chodników. Jednakże szerokość pozostawionej jezdni powinna spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 2 marca 1999 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie dla drogi klasy G.  Projektowane szerokości chodników mieszczą się w przedziałach od 1,50m – 2,00m. Poza tym w ramach rozbudowy, w tym wariancie, w ciągu całej drogi zaprojektowano wydzielone zatoki autobusowe o szerokości min. 3,0m w rejonie których przewidziano zlokalizowanie przejść dla pieszych z azylami o szerokości min. 2,0m. Szerokość pobocza wynosi 1,25m, a w przypadku gdy w poboczy zlokalizowana jest bariera energochłonna pobocze zostało wyszerzone do 2,0m. Wariant nr 1 jest to wariant, w którym poprawiono bezpieczeństwo ruchu drogowego jak również jego płynność. W wariancie tym przewiduje się przebudowę istniejącej DW 968 wraz z przebudową istniejących lub dobudową nowych ciągów pieszych wzdłuż drogi wojewódzkiej. Ponadto korekcie uległy istniejące skrzyżowania z drogami publicznymi krzyżującymi się z drogą wojewódzką jak również przebudowa istniejących zatok autobusowych i przejść dla pieszych z wprowadzeniem azylów na przejściach. Wariant ten przewiduje wymianę nawierzchni na wskazanych odcinkach z uwagi na zły stan techniczny nawierzchni. W trakcie prac powstanie m.in rondo w Zabrzeży i Kamienicy.

Inne warianty przebudowy, remontu zakładały:

W ramach przebudowy w wariancie 0 przewiduje się wymianę istniejącej nawierzchni bez zmian parametrów geometrycznych trasy. Szerokość jezdni istniejącej wynosi od 6,0m- 10,5m natomiast szerokość chodników to od 1,25 do 2,0m. Lokalizacja i wymiary zatok i przystanków autobusowych także pozostają bez zmian

W wariancie 2 przebieg trasy w osi jest identyczny jak w wariancie 2. W ramach tego wariantu do przewidywanej rozbudowy pokazanej w wariancie 1 doprojektowane zostały opcjonalne warianty skrzyżowań, a także na odcinku referencyjnym 060 w km ~7+840 – 11+640 na istniejącym wzniesieniu gdzie spadki niwelety przekraczają wartości 4,50% zaprojektowany został dodatkowy pas ruchu do wyprzedzania i tym samym korona drogi została poszerzona o szerokość tego pasa czyli 3,50m. Na odcinku gdzie został zaprojektowany dodatkowy pas na wzniesieniu, w miejscach skrzyżowań, w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu zaprojektowano pasy dla lewoskrętów o szerokości od 3,0m do 3,50 w zależności od warunków terenowych.

źródło:www.zdw.krakow.pl


28 kwietnia 2024
28 kwietnia 2024
28 kwietnia 2024

ARCHIWUM

  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014