Nowe legitymacje służbowe policjantów
Od 1 stycznia 2015 roku obowiązują nowe legitymacje służbowe policjantów. Nowe dokumenty posiadają więcej zabezpieczeń, które podnoszą poziom ich bezpieczeństwa. Legitymacje będą ważne przez 4 lata, czyli do 31 grudnia 2018 roku. Dokumenty, którymi posługiwali się policjanci straciły ważność 31 grudnia 2014.
Nowe legitymacje służbowe policjantów zachowają dotychczasowe wymiary i format karty identyfikacyjnej. W odróżnieniu od aktualnych dokumentów, nowe legitymacje będą zawierały nazwę jednostki organizacyjnej policji, w której funkcjonariusz pełni służbę. Z tym, że w przypadku gdy:
- policjant pełni służbę w komisariacie policji na legitymacji będzie wskazana nazwa komendy powiatowej policji, komendy miejskiej policji lub komendy rejonowej policji, na obszarze działania której znajduje się komisariat;
- policjant pełni służbę w komisariacie specjalistycznym to na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na terenie której znajduje się komisariat specjalistyczny;
- policjant pełni służbę w ośrodku szkolenia policji na legitymacji będzie umieszczona nazwa komendy wojewódzkiej (Stołecznej) policji, na obszarze działania, której znajduje się ośrodek szkolenia.
Wprowadzone zmiany pozwolą obywatelom, wobec których policjant podejmowałby interwencję, na precyzyjniejszą identyfikację jednostki policji, w której ten funkcjonariusz pełni służbę.
Dodatkowo od 30 grudnia w Komendzie Powiatowej Policji w Nowym Targu służbę rozpoczęło 2 nowych policjantów. Po jednym nowym pracowniku będą miały Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu, w Suchej Beskidzkiej oraz w Zakopanem. W sumie, od początku roku w Małopolsce w policji zaczęło pracę 480 osób.