Nowe komputery dla gmin – szybsza obsługa petenta w urzędzie
Ochotnica Dolna, Szczawnica oraz inne gminy z powiatu nowotarskiego powinny otrzymać komputery w dniach 18-20 listopada
Nowe komputery z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych ułatwiające obsługę obywatela i przedsiębiorcy powinny trafić do urzędów w ciągu najbliższych dni. Pierwszy termin (początek listopada) został przesunięty z powodów nie skompletowania sprzętu. W ramach projektu pl.ID Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ma wyposażyć gminy w sprzęt – komputery, drukarki i skanery. Te ostatnie urządzenia samorządy już otrzymały, problem z komputerami – już wcześniej wiceminister spraw wewnętrznych ostrzegał, że resort miał kłopot z wyborem wykonawcy.
Program pl.ID to jeden z największych obecnie rządowych projektów w Polsce. Program zapewni szybką oraz sprawną obsługę obywatela i przedsiębiorcy podczas jego wizyty w urzędzie. Projekt pl.ID uprości załatwianie spraw związanych m.in. z dowodami osobistymi oraz w urzędach stanu cywilnego. Dzięki temu zaoszczędzimy czas. Nie każda sprawa będzie bowiem wymagała przedkładania w urzędzie dużej liczby zaświadczeń, odpisów bądź innych dokumentów. Ponadto będzie możliwość załatwienia wielu formalności przez internet. Jak podkreślił Rafał Magryś, wiceminister spraw wewnętrznych: Należy stawiać obywatela w centrum tego, co robi dla niego administracja. To państwo jest dla obywatela, a nie obywatel dla państwa.
Dzięki systemowi pl.ID w każdym urzędzie w kraju będą obowiązywać te same procesy. Ponadto powstanie System Rejestrów Państwowych, w którym znajdą się najważniejsze dane, m.in.: PESEL, rejestr dowodów osobistych, akty stanu cywilnego. Koniec z dublowaniem informacji, dostarczaniem wielu dokumentów – urzędnik sam znajdzie potrzebne informacje w systemie.
Już teraz można korzystać ze strony obywatel.gov.pl gdzie znajdziemy informacje np. odnoście wyjazdów zagranicę, odpisów, dokumentów tożsamości.
źródło: msw.gov.pl, pap.samorzad.pl
Należy do kategorii: Artykuły, News, Samorząd, Wydarzenia
Ten post został napisany przez: redaktor