„Made in Małopolska” w Szczawnicy

W Szczawnicy w ramach III Kongresu Marki Małopolska odbyła się dyskusja panelowa i podsumowanie projektu „Made in Małopolska”

Projekt Województwa Małopolskiego „Made in Małopolska” opiera swój potencjał na tożsamości i tradycji, zasobach naturalnych oraz kreatywności i doświadczeniu mieszkańców. Buduje system wsparcia i promocji produktów, a jednocześnie dzięki ich wartości wzmacnia wizerunek Małopolski. To unikalny projekt promocyjny, w którym wspólnie działają Województwo Małopolskie, samorządy lokalne, przedsiębiorcy oraz liczne organizacje i stowarzyszenia.

Podczas panelu dyskusyjnego jako podstawę do rozmów po raz pierwszy przedstawiono pierwsze wyniki badań, które powstały w procesie przygotowywanego przez Województwo Małopolskie Programu Strategicznego Marketing Terytorialny – Małopolska 2030! Wyniki są obiecujące, ponieważ 85 procent z respondentów, stałych mieszkańców, pozytywnie ocenia wizerunek Małopolski. Najczęściej region kojarzony jest z Krakowem, jego zabytkami i urokiem. Identycznie jest z Tatrami i ich krajobrazem, Zakopanem, ale przede wszystkim z tradycją i kulturą góralską.

Eksperci podkreślają, że zaletą, ale i wyzwaniem promocji Małopolski jest jej bogata różnorodność. Różnego rodzaju atrakcje turystyczne, odmienność folkloru i tradycji to bogata oferta promocyjna, jednak trudno ją w sposób spójny przekazywać. Jako plusy respondenci wymieniają dziedzictwo historyczne i kulturowe, walory przyrodnicze, prestiżowe uczelnie wyższe, a także bogatą w smaki kuchnię i produkty regionalne. Wśród minusów gremialnie wymieniane są: zanieczyszczenie powietrza oraz w wybranych regionach Małopolski niedostateczna infrastruktura drogowa. Zaskakuje natomiast opinia młodych mieszkańców, niektórym z nich brakuje dynamiki, nowatorskich rozwiązań oraz zróżnicowanej oferty w branży rozrywkowej.

W omawianym przez nas badaniu uczestniczyły osoby, które często nie są obeznane informacyjnie nawet, jeśli chodzi o ich najbliższe otoczenie. Tutaj trzeba zadać pytanie czy oceniając np. ofertę rozrywkową skupiali się na swoim najbliższym regionie czy też całej Małopolsce. Nie mam wątpliwości, że głównym problemem jest zbyt mała wiedza, o potencjale jaki skrywa nasze województwo. Uważam, że oferta Małopolski pod każdym względem jest tak bogata, że trudno ją wykorzystać nawet w niewielkim zakresie. Mam na myśli wydarzenia związane z naszym dziedzictwem, kulturą, folklorem jak i kuchnią regionalną.

– mówiła Iwona Gibas z zarządu województwa.

Małopolska to najchętniej odwiedzany region w Polsce, nie tylko przez turystów krajowych, ale i zagranicznych. Obecnie wielu zagranicznych gości planujących zwiedzić Europę w swoich planach umieszcza, jako obowiązkowy punkt programu wizytę w Krakowie i w Małopolsce. Region jest znakomicie rozpoznawalny, a promocja mimo skromnych środków finansowych przynosi realne wyniki.

Na obecnym etapie wolimy już porównywać się z innymi regionami w Europie niż w samej Polsce. Jesteśmy liderem również w kwestii turystyki zagranicznej, wystarczy wspomnieć, że krakowski Port Lotniczy obsługiwał 30 procent ruchu lotniska w czeskiej Pradze, a ostatnio ten wskaźnik skoczył aż do 70 procent. Oczywiście promocja wymaga pieniędzy i w Polsce wydajemy ich za mało, np. Czesi wydają ich 4 razy więcej. Pracowitość, zaradność przedsiębiorców i samorządów tutaj bardzo pomaga, ale trzeba docelowo zwiększyć nakłady. Konieczna jest intensywna kampania Małopolski – zarówno ogólnopolska jak i światowa

– zaznaczył Grzegorz Biedroń prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

Warto tutaj przypomnieć, że przyznawany w ramach projektu specjalny znak „Made in Małopolska”, to kluczowy nośnik marki regionalnej, potwierdzonej przez województwo małopolskie. Do projektu mogą zgłaszać się przedsiębiorcy, przedstawiciele biznesu, branży design, gastronomicznej, samorządy oraz obiekty czy miejsca o szczególnym walorze promocyjnym, a także instytucje czy organizacje, które mogą pochwalić się nieszablonowymi inicjatywami. Każdy po otrzymaniu znaku „Made in Małopolska” staje się partnerem projektu i otrzymuje prawo do posługiwania się nim na etykietach czy opakowaniach produktów, stronach internetowych lub we własnych działaniach promocyjnych. Stosowanie znaku jest wyraźnym sygnałem dla odbiorców, że rekomendowane produkty, usługi czy inicjatywy są godne szczególnej uwagi.

Trzeba podkreślić, że markę Małopolski budujemy na naszej tożsamości. Zaangażowanie w projekt Made in Małopolska lawinowo rośnie. Ale proszę sobie przypomnieć samych NGO-sów w naszym województwie jest około 13 tysięcy. Biorąc to pod uwagę, mamy ogromny potencjał i siłę, aby promować Małopolskę, rozwijać nasze pasje i pokazywać czym należy się interesować i jak spędzać wolny czas. Korzystajmy z walorów krajobrazowo-przyrodniczych, a nie traćmy czasu przed telewizorami czy ograniczając naszą uwagę do smartfonów. Aby skutecznie promować Małopolskę, potrzebny jest nie tylko bogaty samorząd, ale fantastyczni pracownicy, którym tutaj chcę bardzo podziękować. Określam, że są to ludzie „zakręceni” na pracę. Ogromne efekty daje współpraca z Małopolską Organizacją Turystyczną, jak i wieloma samorządami, instytucjami i organizacjami. Nasza praca ma sens, a krytykę przyjmujemy jako inspiracje do lepszych efektów

– podkreśliła Iwona Gibas.

W dyskusji wzięli udział także: Tomasz Gwizdała – Wójt Gminy Jerzmanowice-Przeginia, Grzegorz Biedroń – Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, dr hab. Zygmunt Kruczek, prof. AWF w Krakowie – ekspert ds. turystyki, Aneta Larysa Knap – Folk Design Made in Małopolska, Agnieszka Sendor – Pstrąg Ojcowski Made in Małopolska, Artur Kotliński – Instytut Badawczy IPC – ekspert ds. badań marketingowych, a moderatorem panelu był Michał Pawlik – Agencja marketingowa Mooq – ekspert ds. marketingu.


III Kongres Marki Małopolska – to miejsce budowania synergii między województwem, a samorządami lokalnymi i instytucjami województwa małopolskiego oraz partnerami. Dwa dni spotkań to także doskonała okazja do wymiany doświadczeń oraz poszerzenia współpracy na rzecz rozwoju Marki Małopolska

– mówi Iwona Gibas z zarządu województwa podczas oficjalnego otwarcia kongresu.

W kongresie biorą udział eksperci z branży:

  • Anna Oszajca, trenerka marek, wideo mobile marketingu,
  • Michał Raszka, zajmuje się brandingiem i marketingiem strategicznym,
  • Marek Skała, mówca inspiracyjny, trener warsztatowy, coach,
  • Sebastian Chachołek, współautor strategii rozwoju m.in. dla Województwa Mazowieckiego, Katowic, Gliwic, Zabrza,
  • Marek Staniszewski, AI-Entuzjasta; certyfikowany trener biznesu i coach zespołów, wykładowca,
  • Paweł Tkaczyk, buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami,
  • Agata Jakuszko-Sobocka, rysuje słowa na żywo po to, by uczestnicy wydarzeń więcej zrozumieli i zapamiętali,
  • Aneta Larysa Knap, prekursorka łączenia tradycji z nowoczesnością w branży odzieżowej.

 

www.malopolska.pl


5 września 2024
5 września 2024
4 września 2024

ARCHIWUM

  • wrzesień 2024
  • sierpień 2024
  • lipiec 2024
  • czerwiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014