30 czerwca rozpoczyna się 14. Wyścig Górski Limanowa-Przełęcz pod Ostrą.

 Samochodowe zmagania kierowców mają swoją ustaloną markę, a Małopolska jest partnerem wydarzenia.

Rozgrywane w Beskidzie Wyspowym zawody ściągnęły wszystkich kierowców, którzy walczą o najwyższe pozycje na koniec sezonu. Na opublikowanej przez organizatora – Auto Moto Klub Limanowa – liście zgłoszeń znaleźli się zarówno liderzy klasyfikacji w poszczególnych kategoriach – Igor Stefanovski (MKD, Hyundai i30 TCR) i Christian Merli (ITA, Osella FA30), jak i kierowcy, którzy chcą poprawić swoje pozycje po sześciu rundach FIA EHC.

Zawody będą także 5. i 6. rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W sumie na piątkowym technicznym badaniu kontrolnym powinno zameldować się 113 zawodników z 11 państw.

Wyścig samochodowy w Limanowej cieszy się niesłabnącą popularnością wśród kibiców sportu motorowego. 20 tysięcy widzów zlokalizowanych na pięcioipółkilometrowej trasie robi wrażenie na zawodnikach, działaczach i dziennikarzach relacjonujących wydarzenie. To dlatego wyścig jest rozgrywany w trakcie Igrzysk Europejskich, a samorząd województwa wspiera go finansowo

– zaznaczył marszałek Witold Kozłowski.

W wyścigach górskich samochody podzielone są na dwie kategorie, z nadwoziem zamkniętym, oraz nadwoziem otwartym (tzw. bolidy). W pierwszej kategorii auta dodatkowo podzielone są na pięć grup, odpowiadających parametrom samochodów (m.in. pojemność silnika, rodzaj napędu, adaptacje nadwozia).

Po raz kolejny w Limanowej pojawi się najszybszy kierowca Europy ostatnich lat, Włoch Christian Merli, rekordzista limanowskiej trasy, który także w tym roku nie ma sobie równych i prowadzi w kategorii 2 z kompletem punktów.

Pod nieobecność w Limanowej drugiego w tabeli Joseby Iraola Lanzagorty (ESP) swój wynik postara się poprawić trzeci dotychczas, Petr Trnka (CZE, Norma M20 FC) i czwarty (ale już ze znaczną stratą punktową) Alexander Hin z Niemiec (Osella FA30).

W sumie za kierownicami bolidów zobaczymy 13 kierowców bolidów (do międzynarodowego grona dołączą m.in. Pumba (POL, Tatuus T014) i Jakub Kaszuba (Alfa Romeo FR/02), rywalizujący o punkty w GSMP.

W Limanowej zobaczymy więc wspomnianego Igora Stefanovskiego, którego będzie starał się wyprzedzić drugi w klasyfikacji Nicolas Werver ( FRA, Porsche 997), tracący do Macedończyka zaledwie 21 punktów. Szanse na wygraną w tej kategorii wciąż mają  także:  trzeci w tabeli O’’Play (ITA, Mitsubishi Lancer Evo IX) i Norbert Nagy (HUN, BMW E46 330 Ci). Na miejscu piątym klasyfikacji generalnej Kat 1 znajduje się lider Gr. 4, Maciej Serafin (POL, Mitsubishi Lancer Evo X). Polscy kibice ściskać będą zapewne kciuki za Karola Krupę (POL, Skoda Fabia CT), przed którym niełatwy pościg za liderem Gr. 2, Nicolasem Werverem, który zgromadził o 71 punktów więcej.

Równie ciekawie wyglądać będzie rywalizacji w GSMP. Jednym z kandydatów na podium wyścigu będzie Waldemar Kluza, dysponujący potężnym, ponad 1000 – konnym Mitsubishi Lancerem EVO AMS, lider GSMO w Kat.1. Ma znaczną przewagę nad drugim, Gabrielem Kubitem (Lotus Exige KMS) i Romanem Baranem (Mitsubishi Lancer). Na liście zgłoszeń znalazł się także Grzegorz Rożalski (Mitsubishi Lancer EVO IX), który dwa tygodnie temu rozbił swoje auto podczas poprzedniego wyścigu. Po dłuższej przerwie na polskim wyścigu pojawi się były mistrz Polski Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO X), startujący w barwach AMK Limanowa. Do rozgrywanych w Polsce wyścigów wróci także  po rocznej nieobecności Piotr Ilnicki, także z AMK Limanowa, który w Limanowej zamelduje się…rajdowym Renault Clio Rally 4.

Gościem specjalnym wyścigu będzie Tomasz Adamek, były zawodowy mistrz świata w boksie. Sportowiec z Żywca coraz poważniej myśli o zmianie dyscypliny sportu, właśnie na wyścigi samochodowe.

Wyścig Górski Limanowa został objęty Honorowym Patronatem przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka i marszałka Witolda Kozłowskiego. Zawody mają status Imprezy Towarzyszącej, trwającym w tym terminie III Igrzyskom Europejskim.

 

www.malopolska.pl

 


28 kwietnia 2024
28 kwietnia 2024
28 kwietnia 2024

ARCHIWUM

  • kwiecień 2024
  • marzec 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • październik 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015
  • listopad 2015
  • październik 2015
  • wrzesień 2015
  • sierpień 2015
  • lipiec 2015
  • czerwiec 2015
  • maj 2015
  • kwiecień 2015
  • marzec 2015
  • luty 2015
  • styczeń 2015
  • grudzień 2014
  • listopad 2014
  • październik 2014